MENGAPA DALAM KERETA ANDA MEMPUNYAI LIPAS???


MENGAPA DALAM KERETA ANDA MEMPUNYAI LIPAS???

Macamana lipas boleh masuk kereta anda sedangkan anda tidak pernah biarkan tingkap kereta anda terbuka? Susah nak fikirkan kan?

Ada sesuatu dalam kereta anda yang menarik perhatian lipas.
Jika anda makan di dalam kereta anda, anda dengan tidak sengaja menjemput serangga ini ke dalam kenderaan anda. Sisa dan tumpahan makanan ibarat magnet kepada lipas.

Seperti manusia juga, lipas perlukan 2 benda untuk hidup : Makanan & Air
Mereka sangat bijak, deria mereka sangat tajam menghidu makanan dan jika mereka mencari makanan, mereka akan sedaya mencari jalan untuk masuk.

BAGAIMANA CARA ATASI MASALAH INI.

BERSIHKAN KERETA ANDA

Image result for clean car

Buangkan  sisa dan bekas makanan yang terbiar dalam kereta anda. Vacuum dicelah kusyen dan “blow” angin pada tempat yang sukar dicapai/vacuum. Bersihkan setiap inci dalaman kereta anda. Cuci karpet /pemijak kaki untuk elakkan lipas datang kembali.

BERHENTI MAKAN DALAM KERETA

Eating hamburger in car.

Anda mengambil masa yang lama untuk membersihkan kereta anda dan sekarang ia bersih. Tetapi jika anda mula makan di dalam kereta anda kembali, anda sebenarnya menghantar satu lagi jemputan kepada LIPAS yang baru sahaja ditinggalkan. "Hey semua! Jemputlah masuk, Saya baru tinggalkan sedikit sisa makanan untuk anda. Makan dan nikmati! "

Sekiranya keadaan terlalu  sukar dan memerlukan anda untuk makan di dalam kereta, bersihkan segera selepas anda makan. Keluarkan semua bekas sisa dan sampah makanan. Vakuum untuk pastikan semua sisa tidak tertinggal untuk meminimumkan peluang lipas datang kembali.

Jika anda dapati lipas masih ada kereta anda selepas itu, mungkin pembersihan secara menyeluruh diperlukan. Berkemungkinan mereka telah bersarang dibawah kusyen kereta, dibawah karpet utama atau dicelah-celah tempat tersembunyi. 

CEGAH SEBELUM TERLAMBAT

Aifa Car Pest Control

Berkesan membunuh seranggan dan lipas dalam kereta tanpa mengganggu anda. Ianya berkesan dan selamat. Hanya RM15-RM30 bergantung kepada saiz kenderaan anda.

No comments:

Post a Comment

NANO MIST

Kaedah pengasapan di dalam kereta yang menggunakan teknologi terkini: ✅Menghapuskan 99.9% bakteria didalam kenderaan dan dalam saluran lub...